söndag 10 maj 2009

Vad ända in i ...

Att bo i lägenhet har både för och nackdelar. Fördelarna är att man slipper klippa gräs, och eftersom att vi hyr så ringer vi bara hyresvärden om det är något. Nackdelarna som jag har upptäckt de senaste två nätterna är våra grannar! De har ingen respekt för när det ska vara tyst! Klockan 05:13 i lördags morse så väcktes jag av att några stod och pratade i trapphuset, inte så kul då jag inte kunde somna om! I söndags morse klockan 03:30 blev jag väckt av att grannen i trapphuset bredvid började med sin efterfest och spelade hög musik!!!! Trevlig som jag är så går jag in och dunkar i väggen... Och av någon anledning så har några grannar en trevlig vana att sitta i trapphuset precis vid våran ytterdörr och prata! Gud vad skönt det ska bli att flytta!
Nu är det bara en månad kvar sen så har vi ingen lägenhet kvar i örebro!

Inga kommentarer: