måndag 23 juli 2012

Chocolate chip cookies

För några år sedan fick jag Leila Lindholms bok A piece of cake av min mamma. Och en av de saker som jag älskar att göra är att bläddra runt i bakböcker och tidningar efter inspiration, just denna är en av mina favoritböcker.
Ju äldre man har blivit har man insett att allt går att göra, precis som man fick höra när man var liten. För när jag tittade i boken första gången så såg jag en massa recept som såg supergoda ut men jag vågade aldrig prova mig på dem då de såg ut att vara väldigt komplicerade att göra.. Men idag gav jag mig på recepten för chocolate chip cookies, som förövrigt är min favoritkaka, och jag bakade en sats med kakor. De kanske inte blev så snygga men tusan vad goda de blev! Så dessa kommer jag att göra fler gånger och det bästa med att prova göra någonting nytt när man egentligen inte behöver baka är att man kan modifiera receptet till nästa gång :) Mina kakor blev tyvärr lite rinniga så till nästa gång ska jag nog ha i lite mer mjöl..


Inga kommentarer: