onsdag 4 juli 2012

Baksugen

Igår gjorde jag några blommor i sugarpasten som jag hade köpt, samt en tårtbotten som jag hade tänkt ha liggandes i frysen. Det är ju alltid bra att ha en liggandes i frysen om man någon gång skulle få för sig att göra en tårta. Men sen är jag ju sådan som när jag väl har börjat på något så kan jag inte sluta, istället för att låta tårtbotten ligga och vila i frysen några dagar/veckor så började jag göra en tårtfyllning redan samma kväll. Jag hade besök och då pratade vi om fluff och när jag ändå förklarade hur det gick till och vad det var för något så passade jag på att förbereda en sats med dumlefluff! Den har sedan stått i kylen under natten och nu på morgonen så tog jag fram tårtbotten ur frysen och skar till den. Jag har hört att man ska skära i den när den fortfarande är lite frusen för då smular det inte lika mkt! Jag gjorde även en lemon & vanilla curd som jag tänkte ha på tårtan.
När fyllningarna var klara och smetade mellan bottnarna så fick tårtan stå i kylen och vila ett tag, därefter gjorde jag en chokladsmörkräm som jag spacklade tårtan med och slutligen hamnade blommorna på toppen som lite dekoration.

Nu återstår bara att smaka den :)

Recepten har jag hittat Sockerrus underbara hemsida!

Inga kommentarer: