tisdag 4 september 2012

Macarons med lemoncurdfrosting

I förra veckan provad jag på att göra macarons igen. De som jag gjort tidigare (med chokladsmak) hade blivit så fluffiga och spruckna så jag ville prova att göra några nya för att se om min misstanke om vad som gått fel stämde. Och det visade sig att det gjorde!!
Jag hade två misstankar om vad som kunde vara "felet" och det första var att jag hade vispat äggvitan för länge och den andra att de inte hade vilat tillräckligt länge. Och jag måste säga att de blev väldans mycket bättre denna gång!! Supergoda blev de, vilket betyder att de inte fanns kvar speciellt länge i kylen!
 
Rosa macarons med lemoncurdfrosting
I veckan köpte jag en större rundtyll så förhoppningsvis blir mina inte lika höga nästa gång :)

1 kommentar:

Maria sa...

Åh den nedersta bilden... vilken vacker sådan!!! Så himla lovely!

Puss♥ puss♥ hjärtat!