måndag 10 september 2012

Fredagens tårta

I förra veckan fyllde jag 25 år och då min familj bor 30 mil bort och vi har olika saker inplanerade hela tiden så kunde vi inte ses först nu i helgen för att fira lite.
Som den "baktokige" jag är så ville jag först göra tre stycken minitårtor, dock så fanns det ingen tid till det så jag gjorde två stycken istället.
 
 
Fredagens tårta
 
Fredagens tårta bestod av chokladbottnar med två lager av chokladganache och ett lager med passionsfruktglasskräm. Den spacklades sedan med vaniljsmörkräm och täcktes med egengjord sugarpaste.
Min treåriga systerdotter som tidigare under kvällen sagt att hon inte tyckte om maten och inte ville äta den började mumsa i sig tårtan och uttryckte "den här tycker jag om" så det var ett bra betyg! :)
 
Tårtan blev väldigt god och den kommer jag att göra flera gånger!
 

1 kommentar:

Maria sa...

Mumsig som attan var den rosa härligheten!!! :)

Du är verkligen en mästare på att baka tårtor!!! Makalöst vackra och otroligt goda var dem du bjöd på!

Puss Puss♥ gumman, TUSEN TACK för i helgen!