måndag 7 september 2009

Böcker

Jag är lite smått irriterad på internetbokhandlar! Förra tisdagen beställde jag två böcker och betalde några kronor extra för att de skulle skicka böckerna inom två dagar dvs senast i torsdags förra veckan. De skickade böckerna idag, lite sent då jag hade behövt ha dem till helgen men bättre sent än aldrig.
Det känns skönt att ha börjat skolan igen och speciellt en utbildning som man har sett fram emot!!
Idag var det första "riktiga" skoldagen, vi hade först lite introduktion då vi var indelade i mindre klasser på 30pers (vi är 700tot som läser kursen) och i dessa klasser är vi indelade i basgrupper. Vi intervjuade varandra och och hade det trevligt på förmiddagen. På eftermiddagen hade vi seminarium då vi bla diskuterade vad en bra respektive en dålig lärare har för egenskaper, diskuterade detta i våra basgrupper. Detta var väldigt intressant!

Jag har även hunnit boka tid för synundersökning, det är hemskt vad dåligt man egentligen ser! Hade glasögon på mig förra veckan när vi åkte och handlade mat och jag var tvungen att kisa när jag skulle läsa på varorna, det är dags för en förändring. Synd bara att det kostar så mkt pengar!

Daniel är fortfarande i skolan och pluggar så jag tänkte passa på och städa lite, ser verkligen inte kul ut. Daniel är den som har plockat de senaste dagarna då jag har haft annat för mig så jag känner att det är min tur, inte så kul men behövligt!

1 kommentar:

Ida sa...

Din utbildning passar dig superbra gumman! Ha det så bra!