måndag 5 januari 2009

Efter en vecka i Sälen

Efter en vecka i sälen är man nu hemma igen!

Förra lördagen åkte jag och Daniel med våra familjer, utom Ida, till Sälen för att fira in det nya året.
Det började inte så bra upptäckte vi när vi kom fram till stugan och den var redan bebodd. Så det var bara att ringa Skistar och föröka få tag på en ny stuga för natten, Hyresvärden hade råkat dubbelboka stugan för en natt.. Men som kompensation bjöd de på natten i den nya stugan och lunch dagen därpå.
Men veckan var härlig vi hade solsken näst intill varje dag, var nog endast molnigt 1,5 dagar. En dag var det snö. Vi hade ca 15 minus grader, vilket inte var så himla skönt jag frös som fan om fötterna varje dag!!
Nyår kom och vi åt god mat och var uppe till efter tolv, haha orkade inte så mkt efter det.. Jag var väldigt trött hela resan så vi gick upp ganska tidigt och var ute och åkte skidor hela dagarna.
Jag och mamma provade på längdskidor en dag, det var kul men man blev väldigt varm!! Men det var bara skönt som lite omväxling..


I fredags skulle Johan åka kvällsåk. Jag, Daniel, Mikael och Maria åkte iväg till Ice kartingen för att pojkarna skulle åka och jag och Maria tittade på. Precis när de sätter sig i bilarna och ska åka så ringer Johan och frågar om jag kan åka och hämta honom i Tandådalens sjukstuga, han hade nämligen brutit nyckelbenet.. aj som fan tänkte jag och vi åkte dit så fort pojkarna var klara.. Stackars Johan hade väldigt ont och tabletterna ville inte riktigt fungera på ett tag. Så det blev ingen mer skidåkning för honom. Tur att det var på fredagen och inte tidigare han bröt sig eftersom att vi åkte hem i söndags.
Igår åkte vi hem mamma fick börja köra så körde jag sista biten. När vi kom hem till Örebro skjutsade vi Johan till akuten där det visade sig att han är tvungen att opereras och det kommer han att få göra på onsdag morgon. Så nu hoppas vi att det går bra!
idag gick jag upp klokan 8, inte så jävla kul, för att börja plugga. Måste bli klar med PM:et snart.. Förhoppningsvis blir jag klar i kväll. Daniel och jag åkte iväg en stund och spelade badminton, jag fick ett racket i julklapp och det var tvungen att invigas :D
Daniel fick dock inte nog och är iväg nu igen och spelar med sin bror hehe..
Nu är det dags att plugga igen. Har ju tenta nästa vecka :(

Inga kommentarer: