lördag 18 augusti 2012

Jag fick äran...

...att baka en födelsedagstårta till en av mina jobbarkompisar.
I början av veckan hörde en av tjejerna på jobbet av sig och frågade om jag hade lust att följa med till en annan av tjejerna på födelsedagskalas och även om jag kunde baka en tårta till henne. Tyvärr så kunde jag inte komma då jag skulle jobba på kvällen, men jag kunde självklart baka en tårta som hon kunde få ta med!
Jag var väldigt nervös inför detta projekt! Eftersom att jag inte skulle vara den som bjöd på tårtan så vill man att den ska bli perfekt och att man inte ska göra något fel.
Jag fick helt fria händer för hur den skulle se ut och vad det skulle vara för smaker och då jag tidigare under veckan hade gjort några blommor i rosa så ville jag gärna använda dem, jag ville även göra några "pärlband" i rosa som skulle snirkla sig ner på tårtan.
När det var dags att täcka tårtan hade jag lite smått panik för den marsipan jag hade köpt (färdigkavlad, jag var lite lat) så gick den sönder vilket resulterade i lite smått panik från min sida. Jag fick då rota fram den sista sugarpasten jag hade från skåpet och försöka rädda upp det hela, som först blev en fullständig katastrof då den inte ville bli plan runt tårtan... Men man gör det bästa av det hela, jag veckade till det ännu mer så blev det som en kjol! Vilket inte blev helt tokigt.
Jag upptäckte sen när det var dags för dekorationerna att det skulle bli för mycket med tre blommor så jag tog bara den stora i mitten och så blev det pärlband runt om hela tårtan, dock inga rosa då jag inte hittade några när jag letade i affärerna..
 Och jag måste säga att jag faktiskt blev väldigt nöjd med resultatet!!


Tårtan vad gjord utav chokladbottnar med chokladmousse, passionsgrädde och glasscreme.


Hoppas att ni alal får en fin helg!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken fantastisk tårta hjärtat! Så fin!!!

Ha en fin dag!
Puss♥ och Kärlek!

Ida sa...

Vilken fantastiskt vacker tårta!! MUMMA! :)

♥♥♥