torsdag 23 augusti 2012

Helgens smaskigheter




 
I lördags hade vi middag för några vänner och då jag har bakat en del tårtor och bakelser det senaste så ville jag bjuda på något annat till efterrätt. Minipajerna som jag gjort tidigare ville jag göra och bjuda på men det kändes lite "fjuttigt" att bara bjuda på dem så det blev tillslut en assiet med tre små härliga ting på. Förutom minipajen blev det egengjord chokladmousse och macroner.
 
Jag har aldrig tidigare gjort macroner och det var inte det lättaste! Mina svällde tyvärr upp lite för mkt, det stod i receptet att man skulle vara försiktig med hur mycket man rörde för antingen blev de för rinniga eller för fluffiga ;) Men de blev i alla fall väldigt goda!
 
Gammelmorfars snappsglas
 
 
 
Macroner med chokladsmak och hallonsmörkräm
 
Idag är det nog dags att prova på att göra macroner igen!

5 kommentarer:

Marias Bakglädje sa...

SV: Ja dom är helt galet goda! Min favorit då det gäller småkakor :)

Maria sa...

Mums vad goda och fina de ser ut!
Puss♥ gumman

mammastårtor sa...

det ser ut som du har för mycket mandel i. vad använder du för recept? vad har du för våg`?

KLydell sa...

Jag har färdigköpt mandelmjöl ifrån Risenta och receptet har jag hittat på fin blogg.. Jag misstänkte också att det var för mycket mjöl... Det är en digitalvåg ifrån cookware, kanske inte den bästa men den fungerar..

Ida sa...

mumma, jag älskar efterrätts buffé!!