tisdag 8 februari 2011

Extrajobb

Att vara student är inte alltid kul, visst sommarloven är väldigt långa och sköna.. Men det ger även upphov till att behöva öka sin sommarkassa, något som man inte kan göra med dagens studiemedel... Så förra veckan tog jag tag i saken och skickade ut lite ansökningar för somamrjobb, där jag även skrev att jag kunde jobba extra nu under våren om det skulle behövas. Redan några timmar senare så ringde det en kvinna från ett äldreboende som ligger ca 300m från där vi bor som undrade om jag kunde komma in under nästa vecka (läs idag) för en intervju. Sagt och gjort idag var jag där och det kunde inte ha gått bättre! Chefen var supertrevlig coh berättade om hur det fungerade på stället och alla aktiviteter som de boende brukar göra, det låter verkligen toppen kul för dem! Där jag vara är ett demensboende, något sm jag inte har provat på tidigare men som jag tror kommer bli en lärorik erfarenhet. Vi bokade även in att jag ska gå bredvid nu torsdag och fredag denna och nästa vecka så att jag lär mig hur det går till. Att jag sen kunde jobba hela sommaren tyckte hon var jättebra och jag hoppas på det bästa!!

1 kommentar:

Maria sa...

Låter toppen Kajsa, du har verkligen alla de bra egenskaper och kvalifikationer som ett sådant arbete innebär!!!

GRATTIS till dig!!!
Puss och en hel massa kärlek!
♥♥♥